Nous balls en ebullició entre els joves: Jerk, Twerking i Dembow.

JERK

Foto de Hip-Hop news steps

Ei, coneixes algun tallerista de Jerk? Estem buscant un per fer un taller amb els joves del barri” aquest era el Wathsapp que m’envià el dinamitzador juvenil de Baró de Viver, en Rubén Toro. Em vaig quedar de marbre. “JERK? What is that?” Li vaig respondre. De cop i volta vaig conèixer un nou ball “callejero” que ho està petant entre molt joves.

Quan preguntem als joves que els interessa ens diuen que el Twerking, però això li hem de donar la volta d’alguna manera per poder treballar-ho” em deia el coordinador del Casal Jove de Sant Joan Despí, en José Torrado. Un ball que ho peta ple de connotacions sexistes. Com el “perreo” que fa uns anys ens portava boixos alhora de fer activitats educatives amb joves.

La continuat del Reggaeton és el Dembow. És el que està ballant la gent” em deia la Carolina, una jove de 19 anys de Ciutat Meridiana quan li preguntava pel Jerk i el twerking.

A descobrir nous balls i a trencar-nos de nou el cap per veure si poden treballar des del joves i amb propostes educatives. Coneixes més?

Responder

