Informe Internacional sobre Educació Social i Menors Estrangers No Acompanyats

A l’Assemblea General de l’AIEJI (Associació Internacional d’Educació Social) celebrada a Luxemburg, l’abril de 2013, es va acordar iniciar un projecte sobre el treball socioeducatiu amb menors estrangers no acompanyats. Des de llavors, s’ha fet una gran feina que, finalment, ha donat els seus fruits en aquest informe. De moment, només en tenim la versió en anglès que esprem que sigui d’utilitat. Per a l’elaboració d’aquest informe, s’ha comptat amb la participació de membres de l’AIEJI de 16 països diferents que han aportat informació sobre la situació en els seus respectius països. A més, s’han entrevistat 11 educadors i educadores socials d’Itàlia, Israel, Espanya i Dinamarca, que treballen amb aquest col·lectiu, així com a 7 menors refugiats d’Itàlia i Dinamarca.

Aquí pots llegir l’informe

L’informe conté estudis empírics i teòrics que conclouen que

  • el treball socioeducatiu beneficia els menors estrangers no acompanyats sol·licitants d’asil
  • segons les convencions de l’ONU, tots els països haurien de prioritzar i implementar polítiques que treballessin en aquest sentit.

El referent a Catalunya és el CEESC.

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s