Vés al contingut

Publicacions sobre Gestió d’Equipaments Juvenils

La transformació en les últimes dècades de les societats industrials a les societats postindustrials o de la informació, han mogut els ciments de les estructures socials capitalistes, entre elles, la estructura simbòlica i la reproducció cultural. Estem davant d’un procés indeterminat. Encara aquest canvi societari és massa recent com per poder avaluar l’impacta que està tenint i tindrà en les pròximes generacions, però el que podem percebre és el fet que estem immersos en un profund canvi dels valors, propis de les societats capitalistes, cap a altres, propis de la nova cultura postmoderna.

Equipament jove a Canyelles – Garraf

El nou context social i històric, apuntala la vertebració de nous valors i de noves visions de futur a les generacions actuals. Com a conseqüència de la transformació de les competències de l’Estat cap al desenvolupament de noves formes de governança, les noves generacions estan cridades a tenir un paper més actiu en els processos de participació ciutadana i a les organitzacions civils.

La importància de la inclusió dels i les joves en aquesta nova pràctica de la ciutadania, marcarà el treball dels professionals encaminat cap al desenvolupament de l’autonomia de les persones.

Actualment, la joventut és un dels àmbits d’acció dels projectes socioeducatius, per tal de fomentar la seva implicació i desenvolupament en aquesta societat en transició. Per que això succeeixi, és necessària la utilització d’unes eines i metodologies que donin respostes creatives, on la frescor és bàsica, així com un aprenentatge de maneres de funcionar, basades en valors i pràctiques com el respecte, el diàleg, el consens, l’horitzontalitat o el bé a la comunitat. Hem de ser capaços de donar despostes atractives per tal d’impulsar la participació juvenil. El fet que hagi un teixit associatiu fort i plural garanteix llibertat i un bon estat de la salut de la societat, així com un enorme benefici social.

És en aquest marc on els equipaments juvenils i els seus possibles models de gestió  apareixen amb força amb un sentit cohesionador i transformador.

Carmen Fructuoso Barea i Antonio Alcántara Alcántara

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Guia de Gestió d’Espais Joves

Desembre 2009. Secretaria de Joventut Generalitat de Catalunya i  Consell Comarcal del Tarragonès.

Per descarregar:  https://educaciotransformadora.files.wordpress.com/2014/10/guia_equipaments_espais_joves.pdf

Aquesta guia, molt didàctica i amb eines concretes i exemples clars té l’objectiu de ser una eina útil per a tots aquells regidors, tècnics i/o joves que algun dia es plantegin com hauria de ser la posada en marxa d’un local per a joves. Ha estat realitzada perMíriam Culleré, Esther Dalmau, Marta Ortoneda i M. Elena Virgili.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Els Equipaments juvenils a estudi. Principals reptes i elements a considerar davant el disseny i funcionaments dels equipaments per a joves.

Desembre 2010. Diputació de Barcelona

Per descarregar: http://www.diba.cat/c/document_library/get_file?uuid=fd2efd63-b96d-497b-a54d-ba7357354a33&groupId=95670

Estudi molt interessant que va molt més enllà dels models de gestió ha estat elaborat per l’equip de La Carpa Recerca i Eines per la Transformació Social, conjuntament amb el personal tècnic de l’Oficina del Pla Jove de la Diputació de Barcelona, i dels tècnics/ques municipals de Joventut participants en les diferents fases del projecte realitzat.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Altres articles interessant relacionats:

Presentació de la Plataforma per la Gestió Ciutadana. Gener 2012. PGC.

Es descriuen diferents equipaments, entre ells tres Casals de Joves amb model des gestió ciutadana.

Models de gestió d’equipaments socioculturals. Juliol 2011. Antonio Alcántara. Quaderns d’Animació i Educació Social

Fa una aproximació als diferents models de gestió dels equipaments socioculturals.

Per què un projecte educatiu als equipaments juvenils?. Juny 2011. Mireia Bou. E-Joventut Espai Virtual per a les poítiques de Joventut

Interessant article que fa un recorregut teòric per enmarcar la necessitat dels projecte educatiu com a referent per a la intervenció en joves

Dossier temàtic: Intervenció socioeducativa, dinamització i participació juvenil. Està elaborat pel Centre de Documentació Juvenil de la Secretaria General de Joventut de la Generalitat de Catalunya.

Dossier temàtic que selecciona la documentació disponible al Centre de Documentació Juvenil, a la Xarxa de biblioteques Especialitzades de la Generalitat, al Catàleg Col·lectiu de les Universitats de Catalunya i de recursos disponibles a la xarxa sobre aquest tema.

També et pot interessar:

2 pensaments sobre “Publicacions sobre Gestió d’Equipaments Juvenils Deixa un comentari

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.